|
Permalink : http://doi.org/10.14946/00002163
Listening in the Language Classroom: The Case for Extensive Listening
利用統計を見る
File / Name | License |
---|---|
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
JaLC DOI | info:doi/10.14946/00002163 |
---|---|
タイトル(英) | Listening in the Language Classroom: The Case for Extensive Listening |
アイテムタイプ | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper |
言語 | 英語 |
キーワード |
Extensive Listening, Listening skills |
著者 |
BIBBY Simon
( KAKEN - 研究者検索: 708555 ) |
著者別名 |
Simon BIBBY
( KAKEN - 研究者検索: 708555 ) |
著者ID |
708555
|
抄録 |
この論文は、多聴(Extensive Listening) をリスニング力を向上させるだけでなく、言語学習の全体的な向上のためのアプローチとすることを考察したものである。多聴は、聞き取りのための豊富な学習材料を学習者に提供するものである。多聴は、現状では、使用も研究も十分になされておらず、学習教材も十分に提供されていない。この論文では、リスニングそれ自体も考察し、また関係するリスニングアプローチにも言及する。そして多聴を取り上げ、説明する。最初に多読と比較し、多聴を使うことの利点を挙げ、三つの多聴の学習法を説明する。最後に、多聴が将来的に関心が高まる調査分野であることを述べる。
|
abstract |
This paper considers Extensive Listening (EL) as an approach not just for discretely improving listening skills, but to improve overall language ability. Extensive listening is the provision to learners of abundant aural texts. EL is currently under-used and under-researched, and there is a relative paucity of materials available to be used. Within this paper, the nature listening itself is considered, and the current prevalent approaches to listening noted. Extensive Listening is then introduced and explained, firstly in comparison with Extensive Reading (ER). Reasons are posited for using EL, and three methods for doing so are introduced. The author
concludes noting that this is a research area that is likely to see considerably increased interest in the coming years. |
雑誌名 | トークス = Theoretical and applied linguistics at Kobe Shoin : 神戸松蔭女子学院大学研究紀要言語科学研究所篇 |
巻 | 23 |
ページ | 1 - 11 |
発行年 | 2020-03-05 |
出版者 |
神戸松蔭女子学院大学学術研究委員会
|
ISSN |
2435-2918
|
NCID |
AA11200630
|
著者版フラグ | publisher |