ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学機関誌
  2. Theoretical and Applied Linguistics at Kobe Shoin : トークス
  3. No.21

検定教科書における小中連携:Unit 0 分析を通して

https://doi.org/10.14946/00002022
https://doi.org/10.14946/00002022
866453ee-41f7-4056-8c72-9398577ccc6e
名前 / ファイル ライセンス アクション
08_t2018iwasaki_sakui.pdf PDF (386.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-08
タイトル
タイトル 検定教科書における小中連携:Unit 0 分析を通して
タイトル
タイトル How English Textbooks Promote the Transition from Elementary School to Junior high School: An Analysis of Unit 0
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 小中連携
キーワード
主題Scheme Other
主題 検定教科書
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科書分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 CEFR(ヨーロッパ言語共 通参照枠)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 transition from elementary school to junior high school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English textbooks
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 textbook analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CEFR (Common European Framework of Reference for Languages)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14946/00002022
ID登録タイプ JaLC
著者 岩崎, 晴海

× 岩崎, 晴海

岩崎, 晴海

Search repository
作井, 恵子

× 作井, 恵子

作井, 恵子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1265
姓名 IWASAKI, Harumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1173
識別子Scheme KAKEN - 研究者検索
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000070411907/
識別子 70411907
姓名 SAKUI, Keiko
著者ID
内容記述タイプ Other
内容記述 70411907
抄録
値 英語教育の早期化および教科化が導入されることになり、今後小学校における英語指導、また小学校での学びをどう効果的に中学校につなげるかという小中連携がますます重要になってくる。本稿では、中学校検定教科書6冊の教科書分析を通して小中連携がどう実践されているかを検証する。具体的には、Unit 1 の前にある小学校外国語活動の復習と中学校の英語授業へ円滑に接続することを目的とした課、いわゆる「Unit 0」についての外的分析と内的分析することにより、小中連携について各教科書の特徴をまとめるとともに、今後の小中連携についてのありかたについて考察する。
abstract
値 English will be introduced to younger learners and will also become a proper subject in elementary schools in Japan. From this perspective, the transition from elementary to junior high school concerning English education is becoming increasingly important. In order to explore one aspect of this transition, the current
paper examines six junior high school textbooks. Specifically, the paper analyzes the first chapter of each textbook, so-called Unit 0, which is designed to play a transitional role. The results of the analysis show how the transition is carried out in these junior high school textbooks and implications are suggested about the
future direction of English education in Japan.
書誌情報 Theoretical and applied linguistics at Kobe Shoin : トークス

巻 21, p. 71-84, 発行日 2018-03-05
出版者
出版者 神戸松蔭女子学院大学学術研究委員会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13434535
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11200630
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-27 07:43:29.180282
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3