ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学機関誌
  2. 神戸松蔭女子学院大学研究紀要
  3. No.1

アクティブラーニングを比較文化の講義に取り入れるためにアクションリサーチを使用する

https://doi.org/10.14946/0000002226
https://doi.org/10.14946/0000002226
e624c076-ea40-4868-80bc-45ca842ababe
名前 / ファイル ライセンス アクション
J1_05SHIOBARA.pdf PDF (281.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-05
タイトル
タイトル Using Action Research to Implement Active Learning in a Comparative Culture Lecture Class
言語 en
タイトル
タイトル アクティブラーニングを比較文化の講義に取り入れるためにアクションリサーチを使用する
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アクティブラーニング
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アクションリサーチ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Action Research
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.14946/0000002226
ID登録タイプ JaLC
著者 塩原, フランセス

× 塩原, フランセス

en SHIOBARA, Frances

ja 塩原, フランセス

Search repository
抄録
言語 ja
値 積極的に学ぼうとする学生は、教材の内容をより深く理解するだけでなく、授業を楽しいと感じる傾向が強くなることを示す研究結果が次々と発表されている。こうした状況を背景に、近年アクティブラーニングが、学校や大学で推奨されている。アクティブラーニングは、小人数のクラスには比較的簡単に取り入れることができるが、大人数を相手にする講義になると、アクティブラーニングの導入だけでなく、クラスをスムーズに運営すること自体も難しくなる可能性がある。本稿では、日本の大学で80 名を超す比較文化の講義に様々な方法でアクティブラーニングを取り入れた際に実施された、3 年間に及ぶアクションリサーチプロジェクトを紹介する。クラスでは、少人数でのグループワーク、グループプレゼンテーション、クラス全体でのアクティビティ等が行われ、講師による学生の観察および講師自身の授業に対する内省に基づいて、講義に変更が加えられていった。
abstract
言語 en
値 There is an increasing amount of research to show that when students learn actively they not only understand material more deeply, but they are also more likely to enjoy the lesson. For these reasons active learning has been encouraged at schools and universities in recent years. While it can be relatively easy to introduce active learning in small classes, it can be challenging in large lecture classes to not only incorporate active learning, but also to maintain classroom management. This paper will describe an action research project conducted over three years into a number of ways in which active learning was incorporated in a comparative culture class of over eighty students at a Japanese university. The activities involved small groupwork, group presentations and whole class activities. Action research was based on the teacher’s observations and reflective journal, each stage of reflection informed the cycles of intervention.
書誌情報 ja : 神戸松蔭女子学院大学研究紀要
en : Journal of Kobe Shoin Women's University : JOKS

巻 1, p. 27-40, 発行日 2020-03-05
出版者
出版者 神戸松蔭女子学院大学学術研究委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2435-290X
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12887970
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-27 07:39:37.140757
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3