WEKO3
アイテム
Teaching second language writing: Purpose, competences, rhetorical modes, genres and structure
https://doi.org/10.14946/00002316
https://doi.org/10.14946/00002316ec3e4a2a-4a4b-40bb-8a6f-b6961a86f753
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
PDF (162.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-05 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Teaching second language writing: Purpose, competences, rhetorical modes, genres and structure | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Teaching second language writing: Purpose, competences, rhetorical modes, genres and structure | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | second language writing | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | genres | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | rhetorical modes | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.14946/00002316 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
BIBBY, Simon
× BIBBY, Simon
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | BIBBY, Simon | |||||||
著者ID | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 708555 | |||||||
抄録 | ||||||||
本稿では、L2 ライティングの本質を分析するという観点からL2 ライティング指導について考えていく。まず最初にL1 におけるライティングの目的を検討し、Canale & Swain (1980) のコミュニケーション能力を構成する4つの要素をL2 ライティングと関連つけて考察する。次に、ライティングの目的に合わせて一般的に活用されている9つのレトリックモードを紹介した上で、L2 ライティング指導によく見られる4 つのジャンル別ライティングを具体的に取り上げる。最後に、テキスト構造について述べ、本稿をまとめる。 | ||||||||
abstract | ||||||||
This paper focuses on ways for the second language writing instructor to deconstruct the nature of L2 writing. The paper commences with an initial consideration of the purpose for why any of us write, in our L1, before moving on to relate Canale and Swain’s (1980) four suggested communicative competences to L2 writing. Regarding the type of writing undertaken, the nine suggested rhetorical modes are then explained in relation to the teaching of L2 writing, before narrowing this down to four typical writing genres which feature heavily in the teaching of L2 writing. The fifth and final aspect noted herein is structure. | ||||||||
書誌情報 |
トークス = Theoretical and applied linguistics at Kobe Shoin : 神戸松蔭女子学院大学研究紀要言語科学研究所篇 巻 25, p. 1-11, 発行日 2022-03-05 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 神戸松蔭女子学院大学学術研究委員会 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2435-2918 | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12894207 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |